Métodos Avançados de Investigação I / Advanced Research Methods I

15 ECTS / Semestral/Biannual / Inglês

After completing this course, students should be able to:

  • Describe the characteristics of quantitative/qualitative research methodologies;
  • Apply the theoretical and methodological rationale to research questions;
  • Develop sophisticated quantitative/qualitative studies (research questions, rationale, design, participant selection, data collection, and analysis);
  • Select and perform quantitative/qualitative data analysis;
  • Demonstrate understanding of statistical analysis, testing of assumptions, and logic in selecting statistical procedures; assumptions, readings, and interpretations associated with the various statistical procedures studied;
  • Understand the implications of qualitative data analysis according to qualitative research approaches;
     
  • Write and review quantitative and/or qualitative academic research, producing and disseminating knowledge based on specific data analysis methods.

 

 

Após realizarem esta Unidade Curricular, os estudantes deverão ser capazes de:

a. Descrever as características das metodologias quantitativas/qualitativas de investigação;

b. Aplicar o racional teórico e metodológico às questões de investigação;

c. Desenvolver estudos quantitativos/qualitativos sofisticados (questões de investigação, racional, design, seleção de participantes, recolha e análise de dados);

d. Selecionar e realizar análise de dados quantitativos/qualitativos;

e. Demonstrar compreensão sobre: análise estatística, testes de pressupostos e lógica na seleção de procedimentos estatísticos; pressupostos, leituras e interpretações associadas aos vários procedimentos estatísticos estudados;

f. Compreender as implicações da análise qualitativa de dados de acordo com as abordagens de investigação qualitativa;

g. Escrever e rever investigação académica de cariz quantitativo e/ou qualitativo, produzindo e disseminando conhecimento assente em métodos específicos de análise de dados.