Lurdes Veríssimo

Professor(a) Auxiliar / Investigador(a)

Lurdes Lopes Veríssimo Lisboa é Professora Auxiliar da Faculdade de Educação e Psicologia da Universidade Católica Portuguesa (FEP-UCP).

É licenciada em Psicologia pela FPCE da Universidade de Coimbra, Mestre em Psicologia Social e doutorada em Psicologia pela FPCE da Universidade do Porto. Coordena o Projeto ACT -  APRENDER COM TODOS. É terapeuta na CUP - Clínica Universitária de Psicologia da FEP-UCP.

Paper

Academic achievement and emotional and behavioural problems: The moderating role of gender

Lurdes Veríssimo & Pedro Dias (with Pedro Dias). 2022. Clinical Child Psychology and Psychiatry
Paper

Family foster care: Perceptions of Portuguese child protection professionals

Mariana Negrão, Elisa Veiga & Lurdes Veríssimo (with Negrão, Mariana). 2022. Análise Psicológica
Paper

Kenny music performance anxiety inventory

Lurdes Veríssimo & Pedro Dias (with Pedro Dias). 2022. Behavioral Sciences
Paper

Low academic achievement as a predictor of test anxiety in secondary school students

Alexandra Carneiro, Lurdes Veríssimo & Pedro Dias (with Lurdes Veríssimo). 2022. Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence
Paper

Prosocial tendencies measure validation for Portuguese late adolescents

Lurdes Veríssimo, Marisa Costa & Mariana Barbosa (with Marisa Costa). 2022. Interação em Psicologia
Book

Ser capaz

Lurdes Veríssimo & Marisa Costa (with Isabel Castro). 2022.
Paper

Socioemotional Skills Program with a Group of Socioeconomically Disadvantaged Young Adolescents: Impacts on Self-Concept and Emotional and Behavioral Problems

Lurdes Veríssimo, Pedro Dias & Marisa Costa (with Lurdes Veríssimo). 2022. Children
Paper

Protective factors in the use of electronic media according to youth and their parents

Catarina Morais & Lurdes Veríssimo (with Luísa Campos). 2021. International Journal of Environmental Research and Public Health
Paper

The importance of phonological awareness in learning disabilities' prevention

Lurdes Veríssimo (with Lurdes Veríssimo). 2021. Frontiers in Education
Paper

Academic achievement and internalizing problems in primary and secondary school students in Portugal

Lurdes Veríssimo & Pedro Dias (with Lurdes Veríssimo). 2020. Educacao e Pesquisa
Paper

Realização acadêmica e problemas de internalização em alunos do ensino básico e secundário em Portugal

Lurdes Veríssimo & Pedro Dias (with Lurdes Veríssimo). 2020. Educação e Pesquisa
Paper

Conhecimentos e perceções públicas acerca do acolhimento familiar

Elisa Veiga & Lurdes Veríssimo (with Mariana Negrão). 2019. Análise Psicológica
Paper

Do school sports deter or facilitate juvenile delinquency?

Lurdes Veríssimo (with Lurdes Veríssimo). 2018. Youth Voice Journal
Paper

Família, Pares e Delinquência Juvenil: Análise de Diferentes Percursos de Reincidência

Raquel Matos & Lurdes Veríssimo (with Cunha, Cláudia). 2015. Revista de Psicología
Other

Assessment of Psychopathology in Clinically Referenced Children with Portuguese Battery ASEBA: Cross-Informant Agreement

Alexandra Carneiro, Bárbara Cesar Machado, Lurdes Veríssimo, Maria Raul Xavier & Pedro Dias (with Dias, Pedro). 2013. 1st World Congress on Children and Youth Health Behaviors, Viseu, Portugal, 23/05/13
Other

Avaliação da Psicopatologia em Crianças Clinicamente Referenciadas Portuguesas com a Bateria ASEBA: Acordo Inter-informadores

Alexandra Carneiro, Bárbara Cesar Machado, Lurdes Veríssimo, Maria Raul Xavier & Pedro Dias (with Dias, Pedro). 2013. VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Other

Avaliação da Psicopatologia em Crianças Clinicamente Referenciadas Portuguesas com a Bateria ASEBA: Acordo Inter-informadores

Alexandra Carneiro, Bárbara Cesar Machado, Lurdes Veríssimo & Maria Raul Xavier (with Pedro Dias). 2013. VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia, Aveiro, Portugal, 1/06/13
Paper

Percepção dos Professores de Educação Regular e Educação Especial acerca das Novas Políticas de Educação Inclusiva em Portugal

Elisa Veiga & Lurdes Veríssimo (with J. Magalhães). 2010. Revista Portuguesa de Investigação Educacional
Paper

Relação família-Escola: Perceções de PAIS E Professores relativamente às práticas de envolvimento parental na escola

Elisa Veiga & Lurdes Veríssimo (with I. Fontes). 2010. Revista Portuguesa de Investigação Educacional