Tese / Thesis

160 ECTS / Semestral/Biannual / Inglês

At the end of the Thesis, students should:

  • Show solid foundations in one of the thematic areas of the program, showing how current research methodologies can be applied to contemporary issues of psychological development, mental health, and well-being;
  • Have extensive experience in different research contexts and cultures;
  • Discuss from a critical and creative perspective how pure and applied research can address the personal and social problems of societies today;
  • Explain the research methodologies adjusted to your field of study;
  • Plan and develop an original research project, aligned with scientific criteria of quality and integrity, capable of contributing to social, professional, academic, and cultural advances in Applied Psychology;
     
  • Produce considerable research work that contributes to the development of knowledge in the area of ​​Applied Psychology, subject to national and international dissemination with peer review.

 


 

No final da Tese, os alunos devem:

  • Evidenciar bases sólidas numa das áreas temáticas do programa, mostrando como as metodologias de investigação atuais podem ser aplicadas a problemáticas contemporâneas do desenvolvimento psicológico, saúde mental e bem-estar;
     
  • Deter vasta experiência em diferentes contextos de investigação e culturas;
     
  • Discutir com espírito crítico e criativo como a investigação pura e aplicada pode abordar hoje os problemas pessoais e sociais das sociedades;
     
  • Explicar as metodologias de investigação ajustadas ao seu campo de estudo;
     
  • Planear e desenvolver um projeto de investigação original, alinhado com critérios científicos de qualidade e integridade, capaz de contribuir para avanços sociais, profissionais, académicos e culturais em Psicologia Aplicada;
     
  • Produzir um trabalho de investigação considerável que contribua para o desenvolvimento do conhecimento na área da Psicologia Aplicada, passível de divulgação nacional e internacional com revisão por pares.